Saturday, June 9, 2012

kenduri kahwin :D


ASSALAMUALAIKUM SMUA,
tarikh bercuti-----> 8 JUN 2012...
"CUTI SEKOLAH INI,RAMAI BETUL ORANG NAK KAHWIN....DEKAT PUCHONG NI SEPULUH KAD UNDANGAN PERKAHWINAN aku terima ,,,, syukurlah tak perlu masak...jimat :D"omel emakku.hari nie aku dan keluarga menghadiri sbuah kenduri kahwin saudaraku di  BATANG KALI,RAWANG SELANGOR.Kenduri ini merupakan perkahwinan saudaraku punya saudara .Kami tiba di tempat perkahwinan tepat jam 3 petang kerana sesat dan perjalanan mengambil masa selama 1 jam setengah dari PUCHONG k BATANG KALI . Walaupun aku sedikit penat kerana perjalanan yang jauh,,tetapi aku tetap gembira saat bertemu saudara maraku yang sudah lama tiak ditemui.
setelah selesai menghadiri majlis perkahwinan,ayah membawa aku dan keluarga berjalan- jalan di sekitar hulu yam kerana jalannya sangat hampir.Kami melihat keadaan sekeliling dan terjumpa air terjun .Ramai orang di situ menyebabkan ayah tidak mahu berhenti untuk melihat sebentar.Tiba-tiba aq terlihat signboard "NUR LAMAN BESTARI".Aq berasa sungguh gembira melihat papan tanda tersebut kerana aku masih tidak dapat melupakan kenangan kem pengawas bersama pemimpin asrama di sana.Kenangn yang cukup indah buatku.Kem tersebut betul2 bersebelahan dengan jalan menyebabkan aku terfikir sesuatu."KETIKA AKU SEDANG SOLAT SUNAT  DAN SEMENTARA MENUNGGU SOLAT SUBUH,AKU TERLIHAT KERETA LALU LALANG BERTUL2 DI HADAPAN TEMPAT KAMI SOLAT.MEMANDANGKAN KAMI SOLAT DI ATAS TAR JALAN,AKU MEMERHATIKAN KERETA2 TERSEBUT.AKU PELIK DIMANA LOKASI KAMI BERADA SEDANGKAN KAMI BARU LEPAS"IMSAK WALK" PADA WAKTU ITU.AQ TIDAK DAPAT MELIHAT DENGAN JELAS KERANA MASA ITU LANGIT MASIH GELAP KERANA BELUM SUBUH" Sekarang baru aku tahu di mana lokasi kami solat pada waktu itu.Aku tersenyum sendirian semasa melepasi kem tersbut.Indahnya pengalaman :)
Ayahku berhenti di suatu tempat yang aku kurang pasti.Tasik nya sangat besar dan cantik.Emak ku membeli sedikit juadah buat kami,,Aku dan kakak pula menikmati ais krim

*pasangan pengantin ^^ 




*TASIK HULU YAM(TAK PASTI NAMA SEBENAR)

*mak sempat beli makanan



*kakak yang pergai cm kanak2 ribena ^^


Selesai melihat suatu ciptaan ALLAH yg cukup indah itu,kami pun meneruskan perjalanan pulang.disebabkan kelihatan bermain smasa kenduri ,aq dan kakak tertidur sehingga kami tiba di rumah.Aku buka mata sahaja aku sudah berada di dalam bilik tidur ku . :)
Itu je post kali ini..assalamualaikum :)

No comments: