Saturday, June 9, 2012

PPAS,SHAH ALAM :D

ASSALAMUALAIKUM smua :D,sihat??
tarikh pergi ppas:----->1 jun 2012
Hari ni KAMI (syahirunisa,fara,maryam,siti aisyah dan saya) pergi perpustakaan SHAH ALAM,SEKSYEN 13 yang lebih dikenali dengan nama "PPPAS".Kami berlima ke sana bagi menyiapkan kerja N.I.E (magazine) .... kerja kami bermula pada jam 9.30 pagi.Kami dikehendaki membuat 2 majalh bgi N.I.E.Kami berbincang dahulu baru mencari maklumat dan buku2 yang teradapat di dalam perpustakaan tersebut.Maryam dan Fara melayari internet di komputer yang disediakan manakala saya,aisyah,dan nisa berjalan ke setiap tingkat untuk mencari buku.Hasilnya....TIADA -,-'....nasib baik Maryam dan fara dapat  maklumat daripada internet..alhamdulillah :D... tiba2,,,perut kitaorg minta diisi  dan kami pun turun ke kafe untuk mengalas perut.Hanya satu gerai yang beroperasi  dan sbanyak pilihan  makanan.Saya dan kakak memilih 3 ketul karipap dan 2 gelas air oren...alhamdulillah,dapat juga mengalas daripada tiada :)
Selesai makan kitaorg naik kembali untuk membuat kje yang bertangguh.Suara kitaorg agak bising dan menyebabkan kitaorg ditegur 2 kali oleh "mak cik" kat situ....Kitaorg buat tak heran dan teruskan perbincangan sehingga kedengaran pembesar suara"PERHATIAN KEPADA WARGA PPAS,SILA PERLAHANKN SUARA ANDA KERANA MENGANGGU ORANG LAIN."macm tu la kot x silap penguguman yang dibuat.Kitaorg macam terkejut la time annoucement tu sbb tak sangka kuat sangat ke suara kitaorg nie ? -,-' aish.... Tiba-tiba azan berkumandang dan kami pun memunaikan solat zohor bersama-sama.
*actually main game nie smpai gelak tergolek-golek sbb tu bising,,haish tom talking cat(hp echod)>_<

*semangat buat kje :)

*nisa and maryam :D

*hasil kerja kitaorg :D

*carik bahan

*eh,,tangan spe yang menyibuk tu? >_<

KAMI (smpt brgmbr,tpi echod tak nak bergambar >_<)

Kami pun meneruskan kerja kami yang terhenti sebaik terdengar pengunguman tadi.Kami bermain dengan tom talking cat sehingga tergelak - gelak.Suara kucing tu sangat comel....kitaorg mengaanggap perpustakaan tu macam "playground" kitaorg sbb kebisinganya,main lari2... xD LOL
Tepat jam 3.30 petang kami berkemas kerana hendak balik.... 
* gmbar terakhir sblum  balik >_<

Sementara tunggu ibu bapa sampai,kami makan dahulu di kafe tadi kerana lapar sangat.Tiba-tiba kelihatan sekumpulan itik putih dan sekumpulan itik coklat yang sangat comel.Kami pun memerhatikan itik-itk itu darpada atas.(trasa nk terjun dalam air mai dgn itik tu ) 
*itik putih yang makin putih lps mandi xD~

*itik coklat vs putih :D

echod smpat belanja kmi ais krim magnum sblum balik(trima ksih)^^..
smpai sini sahaja,,asslamualaikum.....






No comments: